הלבוי: האיש העקום (2024)

אוקטובר 5, 2024

הלבוי שב למסך הגדול בדיוק בזמן להאלווין ומבטיח להיות מפחיד מתמיד

לאחר שני סרטים מצליחים בבימויו של של גיירמו דל טורו, וריבוט כושל בבימויו של ניל מרשל, מגיע סרט "הלבוי" רביעי. למי שלא מכירים, הדמות והסרטים מבוססים על הקומיקס הנערץ של מייק מיניולה. למוד ניסיון מן העבר, "האיש העקום" מיניולה כתב הפעם את התסריט בעצמו. האם זה טוב או לא? נגלה בקרוב.

לפני הכול, עלילת הסרט:

תקציר העלילה

שנות החמישים. הלבוי וסוכנת צעירה מטעם "הלשכה למחקר והגנה בעל-טבעי" נקלעים לקהילה רדופת מכשפות בהרי האפלצ'ים. למכשף שקשור לקהילה ישנו קשר לדמות מסתורית מעברו של הלבוי – האדם העקום….

ההיסטוריה של הלבוי על המסך הגדול

בחזרה למיניולה: שני סרטי הלבוי הראשונים, אותם ביים גיירמו דל טורו האגדי, ובכיכובו של רון פרלמן, הצליחו למדי בקופות. למרות זאת, מיניולה לא היה מרוצה מן הכיוון האמנותי של דל טורו והאמין שהסרטים היו יותר מדי בז'אנר האקשן ולא מספיק בז'אנר האימה, כפי שהתכוון. בסופו של דבר, למרות ניסיון אמיץ של פרלמן להביא את הטרילוגיה של דל טורו לסיומה, חילוקי הדעות בין הבמאי ליוצר הדמות של הלבוי הביאו לכך שדל טורו איבד עניין ונטש את הפרויקט, הפעם סופית.

זה יכול היה להיות סוף דרכו של הגיבור האדום על המסך הגדול, אלא שאז הוחלט לעשות לפרנצ'ייז ריבוט ולנסות מההתחלה, הפעם בבימויו של ניל מרשל ובכיכובו של דיוויד הרבור ומילה ז'וז'וביץ.  אחרי ההצלחה המפתיעה (עבור הוליווד) של דדפול (2016), הוחלט שהסרט החדש (2019) יהיה בדירוג R. כלומר, שניגוד לשני הסרטים הראשונים, ניתנה ליוצרים היכולת לשחרר רסן ולהתאים את הריבוט לקהל בוגר מבחינת אלימות גרפית, דם וכיו"ב. זה לא עזר. הסרט השלישי ברפנצ'ייז נכשל כישלון חרוץ, עם הכנסות של 55.1 מיליון דולר על עלות הפקה של 50 מיליון. כשלוקחים בחשבון שעל תקציב ההפקה נוסף תקציב השיווק ושאחוז ניכר מן ההכנסות הולך לבתי הקולנוע, מדובר בהפסד של עשרות מיליונים.

כיאה לדמות מהעולם הבא, נראה שהלבוי לא מת בכזאת קלות. חמש שנים לאחר אותו כישלון, הוא שב בריבוט חדש בשם "האיש העקום". הסרט מבוים על ידי בריאן טיילור, ואת דמותו של הלבוי מגלם ג'ק קייסי. הפעם ניתנה למיניולה יד חופשית עם התסריט, ופה זה נהיה מעניין. "האיש העקום" מבוסס אף הוא על עלילה מן הקומיקס, אלא שהפעם מובטח שאלמנט האימה יקבל את מרכז הבמה. אם זה מה שיקרה, יכול להיות שנקבל סרט גיבורי-על כמוהו לא ראינו מעולם. מצפייה בטריילר ניתן לראות את ההשראה הרבה מטריילרים של סרטי אימה. יכול להיות שאני לא אובייקטיבי, כי מאוד אהבתי את פרלמן בתפקיד. לדעתי, הרבור וקייסי נראו נורא כהלבוי.  אבל אם הסרט יהיה שיפור על הסרט הקודם, יש לו הרבה פוטנציאל.

טריילר לצפייה

הלבוי: האיש העקום יעלה מן האוב אל מסכי הקולנוע ב-10.10.24

משך הסרט: 99 דק'

תמונה של ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

הלבוי: האיש העקום - תמונה של הלבוי מחזיק אקדח גדול
סרטי פנטזיה חדשים

הלבוי: האיש העקום (2024)

הלבוי שב למסך הגדול בדיוק בזמן להאלווין ומבטיח להיות מפחיד מתמיד לאחר שני סרטים מצליחים בבימויו של של גיירמו דל

רוחות מלחמה - פוסטר הסרט
סרטי אימה

רוחות מלחמה – (2024) – Refuge

הדג'ין פוגשים את העולם המודרני בסרט רוחות מלחמה, והם לא מחפשים להגשים משאלות הסרט "רוחות מלחמה" הוא החלאה בין ז'אנרים: