שישיית אטלס, מאת אוליבי בלייק

יולי 15, 2024

שישיית אטלס - חלק מתמונת הכריכה

ידע הוא כוח, הכוח משחית, ואם תלמדו בחריצות, אולי תוכלו להצטרף אל שישיית אטלס

שישיית אטלס הוא רומן פנטסיה קסום לקהל בוגר, והנו החלק הראשון בטרילוגיה שכבשה את לבבותיהם של קוראים וקוראות בכל רחבי העולם. למי שזה חשוב, כל ספרי הטרילוגיה כבר יצאו באנגלית, כך שאין סכנה ל"תסמונת משחקי הכס". עלילת הספר פותחת צוהר לעולם של קסם וכישוף המתקיים מאחורי הקלעים במציאות של ימינו. בעולם חבורת צעירים מקבלים הזדמנות לעשות קיצור דרך ולדלג על פני שנים רבות של עבודה קשה והתקדמות הדרגתית, לטובת פרסום וכוח אישי ומקצועי תוך זמן קצר, עם חשיפה מוחלטת, מהירה ואכזרית. אבל לא כולם יכולים לשרוד את התהליך. לא כולם אמורים לשרוד אותו.

תקציר העלילה (מגב הכריכה):

פעם בעשור, מוזמנים ששת הגברים והנשים שניחנו ביכולות העל-טבעיות המבטיחות ביותר להתחרות על מקום פנוי בחברה האלכסנדרונית – האגודה האקדמית החשאית בעולם. אלו שיזכו במקום יבטיחו לעצמם חיים של כוח ויוקרה שאפשר רק לדמיין ולחלום עליהם. לכל אחד ואחת מהחניכים והחניכות שנבחרו יש מניעים וסיבות להיעתר להזמנה החמקמקה של המשגיח של האגודה, המוכר בשם אטלס: ידע. כוח. כסף. תשוקה. אגו. מימוש. כולם נשים מבטיחות וגברים עם עתיד שלא רק נראים טוב, אלא בורכו במתת על־טבעית ייחודית, שרק התחילו להבין את הפוטנציאל הטמון בה, ושתחת השגחתו של אטלס יוכלו ללמוד לממש אותה.

אבל מה המחיר שיאלצו לשלם?

טרילוגיית אטלס ממשיכה את המגמה של השנים האחרונות, של ספרות פנטזיה חסרת התנצלויות למבוגרים. ספרי הטרילוגיה – שישיית אטלס (2022), פרדוקס אטלס (2022) ותסביך אטלס (2024) מתרכזים בעיקר בדמויות הראשיות ובמערכות היחסים הנרקמות ביניהם. בלב העלילה, שש דמויות בעלות מוסריות עמומה, המתחרות על קבלה לחברה סודית אליטיסטית, בעולם חלופי בימינו, בו קסם מיתרגם להון ולכוח. העלילה נסובה סביב החברה האלכסנדרונית, האמונה על השמירה של ידע אבוד מימי קדם. החברות בה מבטיחה ידע, עושר וכוח בלתי מוגבלים. המועמדים, כולם בשנות העשרים לחייהם ומגיעים ממקומות שונים בעולם. הם מגלים עד מהרה שתמורה אולטימטיבית דורשת קורבנות אולטימטיביים, ושאיש לא מציע הגשמת חלומות ללא אג'נדה אישית.

על המחברת

אוליבי בלייק הוא שם העט של מקסין פארול פולמות'. היא אולי אנונימית בינתיים לקהל המקומי, אך היא המחברת של תשעה ספרים, סנסציית טיק־טוק  וסופרת רב־מכר של הניו־יורק טיימס. שישה מספריה ראו אור בהוצאה עצמית, עד שהתגלתה ואומצה על ידי הוצאת תור (Tor) האמריקאית. היא מתגוררת בלוס אנג'לס עם בעלה, בנה וכלב הפיטבול שלהם, אותו אימצו מכלבייה.

בקרו באתר הבית של אוליבי בלייק

שישיית אטלס
מאת: אוליבי בלייק
הוצאה: כנר זמורה (2024)
תרגום מאנגלית: דפנה קאסל
מספר עמודים: 462

תמונה של ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

הלבוי: האיש העקום - תמונה של הלבוי מחזיק אקדח גדול
סרטי פנטזיה חדשים

הלבוי: האיש העקום (2024)

הלבוי שב למסך הגדול בדיוק בזמן להאלווין ומבטיח להיות מפחיד מתמיד לאחר שני סרטים מצליחים בבימויו של של גיירמו דל

רוחות מלחמה - פוסטר הסרט
סרטי אימה

רוחות מלחמה – (2024) – Refuge

הדג'ין פוגשים את העולם המודרני בסרט רוחות מלחמה, והם לא מחפשים להגשים משאלות הסרט "רוחות מלחמה" הוא החלאה בין ז'אנרים: